Artikler til inspiration

 Ledelse på agendaen i ledergruppen 

Brug 1½ dag på at få indsigt i ledelsesbehovet i din virksomheden. Styrk ledelses kraften gennem valget af lederstil, adfærd og værktøjer der vil skabe det rigtige ledelsesfokus for Jer. Ledelse er en dynamisk proces i en virksomhed i bevægelse. Ledelsens værdiskabelse skal tage sit udgangspunkt i og matche bevægelsen. 
Læs hele artiklen her

Eksportmarkederne – ambitioner eller god forretning?

Det er helt naturligt for danske virksomheder at have fokus på eksportmarkeder. Der er ofte et behov for at nå ud til et større marked for at skabe en bedre forretning. Men der er kort afstand mellem succes og fiasko, når vi går på eksportmarkederne. Det kan være en strategi som koster mange penge, og lykkes vi ikke kan det blive et dyrt eventyr. Hvorfor vil vi eksportere? Hvilken gevinst går vi efter? Og hvad skal der til for at lykkes med det? Derfor er det en god ide at se på samspillet mellem motiverne for eksport, virksomhedens nøgleprocesser og virksomhedens unikhed og formåen.
Læs hele artiklen her

Dynamisk navigerende lederudvikling

Dynamisk betyder fleksibelt og navigerende betyder situations og indsigtssøgende Human 360 arbejder med forretningsudvikling gennem mennesker. Vi tror på at forretningsudvikling og organisationsudvikling er to forbundne størrelser. I tilbuddet om at udvikle ledere – individuelt og teams – har vi udviklet vores helt unikke koncept, som har en parallelitet til vores 360 Strategisk kompas.
Læs hele artiklen her

Virksomhedsopkøb er en vanskelig proces

Opkøb af virksomheder kan blive en meget bekostelig proces. Der er som udgangspunkt stor forskel på kapitalfondens opkøb og det industrielle opkøb.
Læs hele artiklen her

Lang turbulent periode kan koste på vores sociale kapital

Vi har gennem de sidste par år oplevet meget turbulens i vores virksomheder. Pandemien har, for mange, betydet kraftig nedgang i de daglige aktiviteter.
Læs hele artiklen her

Er din virksomhed kendt i jeres marked?

Vi forbinder ofte at være et brand med at være et ”folkekendt” mærke eller virksomhed. Vi forbinder også ofte, det at skabe et brand med massiv markedsføring.
Læs hele artiklen her

Det frugtbare samarbejde mellem direktion og bestyrelse

Direktionens og bestyrelsens samarbejde er væsentlig for virksomhedens eksekveringskraft, og evnen til at omstille sig ift. forhold som opstår.
Læs hele artiklen her

Deleøkonomi eller deleressourcer fremtidigt redskab for SMV’er

Små og mellemstore virksomheder er en væsentlig del af vores industristruktur. Det er et typisk stadie fra iværksætteren, som arbejdsom skaber vækst, og typisk organisk vækst.
Læs hele artiklen her

Boost potentialet i din organisation

Oplever du også at det er svært at få enderne til at hænge sammen i din organisation.
Læs hele artiklen her